måndag 31 mars 2008

Nyhetstelegram

. uppsatsen är färdigskriven och ligger på kompisarnas skrivborden för att korrigeras innan den blir tryckt och bunden. den 22:a april måste den senast lämnas in. var verkligen duktig de senaste dagarna. men riktigt sunt är det väl inte att sitter på skolan till kl 23 på en fredagkväll och vistas där igen kl 10 på lördag förmiddag.

. imorgon har vi stor fika med bubbelvin på jobbet. det finns massa att fira. en kollega är klar med sina studier, en annan fyllde år innan påsk och jag fick det positiva beskedet. chefen vill dock inte vara med. citat: "nej, tjejer.. det är inget för mig. fira ni själva då. men kaka tar jag gärna lite." :-)

. i övermorgon börjar min svenskakurs. är så nyfiken på deltagarna, men också lite nervös .

. på torsdag åker jag till sverige för några dagar. 7 veckor med bara pussar i telefonen är definitivt för långa, så det blev verkligen dags. kompisarna måste också träffas och jag längtar efter den goda sushibuffén i uppsala.

. på torsdag kväll är jag även inbjuden till ett rekryteringsmöte. tänk bara de bjöd mig. känner mig faktiskt lite stolt och ser fram emot vad som kommer hända där. också lite nyfiken förstås!

Inga kommentarer: