lördag 8 mars 2008

Tjuvlyssnat

En av mina favoritsidor på nätet är "tjuvlyssnat. Oftast är det väldigt roliga dialoger som presenteras där. Samtidigt är jag liksom en väldig nyfiken person och det händer då och då att jag tjuvlyssnar. Särskilt på tåg, spårvagn eller universitetet.

ICA, Gävle

En tjej ~25 går in på Ica och har sitt barn, iklädd en rosa mössa, i en sittvagn. En äldre dam kommer fram och lutar sig mot barnet.
Damen: Nämen gud, vilken söt liten flicka!
Tjejen: Tack, men det är en pojke.
Damen (tittar upp och fnyser lite): Men varför har han då en rosa mössa?
Tjejen (svarar trött): För att han är bög.

Denna tycker jag också om:

Gymnasium, Östersund

Två killar ~16 sitter och läser dikter som de har skrivit.
Kille 1: Den var ju asgrym!
Kille 2: Jag kom på den själv. Bra va?
Kille 1: Ja, du borde kanske bli en sån här… Hm, vad kallas de? En diktator

......

Inga kommentarer: