måndag 4 februari 2008


. det var en gång.. 1983 satt jag i min barnvagn i mina morföräldrars trädgård. livet var redan fullt med spännande saker att upptäcka, bilderböcker med kaniner på var min favoritliteratur och jag älskade morötter. då klädde jag mig fortfarande med hatt, det gör jag nu inte längre, men vem visste det då.

nu 25 år senare har jag köpt kläderna för min allra första jobbintervju som jag kommer ha i början av mars. det känns jättespännande, men ändå hemskt. studentlivet slutar om några månader, "vuxenlivet" börjar, kaninböckerna har inte lämnat mig helt, det finns fortfarande massa bilderböcker i bokhyllan. och jag tycker fortfarande om morötter.. så kanske är det bara hattmoden som har förändrats lite och det finns egentligen ingen anledning att oroa sig för framtiden.

4 kommentarer:

Keri sa...

Kanske skulle du inte titta så skeptiskt i denna jobbintervju som på det här barnfotot. Och inte visa så många kaninböcker eller morötter heller. Annars lycka till!

krakri sa...

tack tack!
nej, jag ska inte visa upp några barnsliga saker. hoppas jag kommer dock verka mogen..

hehe, jag ser verkligen skeptisk ut. ingen aning vad det var som störde mig. men ibland är det ju bara hemskt när folk vill ta bilden på en. ;-)

Jorun sa...

Hej

Jag lägger ett bokmärke i Firefox och tittar förbi igen. Lycka till med din intervju!

krakri sa...

Hej och välkommen Jorun! :)