söndag 15 juni 2008

Bonn-Mainz-Undenäs-Uppsala

I morgon åker jag till Bonn för att delta på ett seminarium för blivande språkassistenter. Jag hoppas det blir mycket givande och spännande att träffa de 100 andra människor som kommer åka utomlands precis som jag. Vissa är riktigt modiga och sökte sig till universitet i Iran och andra före-detta sovjetiska länder långt långt härifrån.

På onsdag blir det en direkt resa till en bekant i Mainz. Tyvärr hinner jag nog inte att besöka de berömda Gutenberg-museum, men det blir förhoppningsvis ändå trevligt.

På torsdag tar jag planet till Göteborg direkt från Frankfurt/Hahn för att fira Midsommar i Sverige. Tyvärr är mina tänder inte fixade än. Då måste jag tugga sillen ordentligt. Annars blir det nämligen besök hos akuttandvården och det vill jag helst slippa.

Ha en trevlig vecka alltihopa! Är tillbaks den 24e.

På återläsande! :-)

Inga kommentarer: