söndag 28 april 2013

Sju saker

Inspirerad av min fina kompis Sassi i Wien.
Så här funkar det: Varje söndag.. 7 saker som jag har gjort idag med hjälp av mina händer.


Vi har målat ett tackkort till Pluttens förskolefröken som slutar på tisdag.

Sedan sydde jag vidare på en tröja till Plutten. Jag är inte riktigt nöjd än men det är första gången jag syr i trikåtyg med min nya maskin. Kanske kommer han inte ha den på sig på förskola men jag fortsätter öva för övning ger ju färdighet.

Efter lunchen packade ett litet tygpaket som ska skickas iväg imorgon. Lite sorgligt för jag gillar verkligen detta Dunderklumpen-tyg men jag vet att jag inte orkar nu. Så det får flytta vidare!

I eftermiddags blev det Mamma mia-sing-a-long hos min kompis Carine. Hoppas hennes grannar tyckte också om vår Abba-medley.

Innan det var läggdags för Plutten blev det lite lek med äppelbilen i vardagsrummet.

Ikväll blir det lite tv-tittande och virkning. Jag är helt besatt av dessa hjärtan just nu. Har redan en hel hög men de är så roliga att virka.

Inga kommentarer: