lördag 27 april 2013

My favourite spot

Jag har en ny älsklingsplats i lägenheten. Faktiskt är det hela familjens favoritplats. Där kan vi sitta i timmar, läsa tidning och om Alfons äventyr, titta efter hundar, räkna bilar och gosa in oss i kuddar och filtar.

Vår fina kökssoffa! I månader har vi letat och ringt på annonser utan succé. I torsdags skulle vi bara köpa lite fika på Helping Hand och så stod den där som om den väntat på oss. Vi blev förälskade vid första ögonkastet!
Idag har jag köpt tyg till dynan som måste fixas. Och så får det bli några kuddar också. Nu hoppas jag bara på några regntimmar så att jag kan sätta mig vid symaskinen utan dåligt samvete.

2 kommentarer:

Queen of Kammebornia sa...

Det är underbart med kökssoffa!!!

krakri sa...

Det är det! Jag kände ju inte till det alls innan jag flyttade hit. Kökssoffor är ju inte alls vanliga i Tyskland. Men jag är så kär i den. :D