måndag 10 september 2012

Squashi squashi

Åh, jag älskar sensommaren. Denna övergång från värmen och latheten till mysiga kyliga kvällar och höstmelakonin. Kanske blir jag också glad i år för jag fyller jämt och det är ju lite speciellt..

Denna övergång finns också i min muffinsrecept med squash och kanel.




Mycket enkelt att göra.

3 ägg
250g socker (gärna rörsocker)
150g rapsolja

250g mjöl
3tsk bakpulver
1tsk kanel

300g grovriven squash

(200g valfria nötter)

Vispa allting ihop. (Nötter behövs inte men det blir lite godare.) 20min i ugnen på 180grader. Voilà!

Blir ännu godare med en glasyr av mörk choklad. ;D




Altweibersommer mag ich richtig gern. Irgendwie hat dieser Übergang von Sommerhitze und Faulheit zu kühleren Temperaturen und Herbstmelancholie was ganz Besonderes.

Diesen Übergang mag ich auch beim Backen. Muffins mit Zucchini und Zimt. Lecker und ganz einfach!

3 Eier
250g (braunen) Zucker
150g Öl

250g Mehl
3TL Backpulver
1TL Zimt
300g geraspelte Zucchini

(200g gemahlene Nüsse)

Alles zusammenrühren. (Nüsse muss man nicht haben, aber es wird leckerer!) 20min bei 180Grad. Voilà!

Schmeckt noch besser mit einer Schokoladenglasur. ;D

1 kommentar:

Emma - Från min sida sett sa...

Oj vilket spännande recept, verkligen något nytt, kanske värt att testa:)

Kram Emma