onsdag 19 september 2012

Skattjakt - Schatzjagd

Titta, vilka fina skatter jag hittat i mina morföräldrars hus. :D

Schau(t) mal, was ich alles Schönes im Haus meiner Großeltern gefunden habe. :D




Vintagegalgar till pluttens garderob. De röda är i plast och med sagofigurer. Den turkosa är från 40-talet. Älskar de vackra 70-tals galgar med blommönster. De gör mig så glada.

Vintagekleiderbügel für den Schrank vom Spatz. Die Roten sind aus Plaste und mit Märchenfiguren. Der Türkise ist aus den 40ern. Ich liebe aber die Bügel mit den Blumen aus den 70ern. Die machen mich richtig froh!




En hel påse med spets och bordyr. Är den inte fin? :D

Eine ganze Tüte mit Spitzen und Bordüren. Ist die nicht goldig?




Måååånga gamla handarbetstidningar... Robotströjan måste plutten ha iaf. :D

Viiiiiele alte Handarbeitszeitschriften. Den Pulli mit dem Roboter muss der Spatz auf jeden Fall kriegen. :D

Mina morföräldrars hus är som en skattkammare. Bara synd att de inte kan leta med mig längre.

Das Haus meiner Großeltern ist wirklich wie eine Schatzkammer. Schade, dass sie nicht mehr mit suchen können.

2 kommentarer:

Queen of Kammebornia sa...

Vad många fina skatter! Den där röda plastgalgen är nog från 70-talet, jag hade exakt sådana när jag var liten, fast brandgula :) Vad fint att få läsa tyska också, ich bin in Deutschland viel gewesen weil meine Opa aus Deutschland kommt :)

krakri sa...

Visst är de fina! Jag har hittat mycket mer, porslin, garn, tyger. Vet inte riktigt när och hur jag ska frakta allt till Sverige dock..

Spännande att du hade likadana. På den andra är det Hans och Greta och pepparkakshuset. Du kanske fick de från Tyskland om din Opa var tysk? Eller bodde han i Sverige då?

Kram,
Constanze