söndag 4 maj 2008

En söndag i maj

Den långa helgen har jag tillbringat hemma hos min mamma. I torsdags firade vi arbetarrörelsens högtid genom att arbeta. Vi började att renovera min mammas sovrum. Först blev det förstås en massa saker att bära ut till andra rum och det är inte så lätt att hitta plats i en lägenhet på 56kvm.

Den andra maj blev inte mycket renoveringsarbete eftersom mina morföräldrar firade sitt diamantbröllop. Tänk bara: 60år tillsammans. Det är kanske värd en extra inlägg senare.

Vi fortsatte vårt jobb igår och det blev långa timmar med nya tapeter, lim, lod och andra föremål. Mattan blev en riktig utmaning eftersom den gamla ville inte lämna sovrummet. Men vi tycker att det blev rätt fint till slut.

Idag blev det en liten belöning. Vi åkte till en restaurang i Dessau. Restaurangen heter Kornhaus och är en populär utflyktslokal. Tyvärr cyklade vi inte trots det fina vädret. Restaurangen tillhör till de Bauhaus-byggnader i Dessau som jag älskar så mycket. Men det var faktiskt mitt första besök. Härligt att sitta på terrassen och titta på floden och skepp som far förbi mot Tjeckien.

Inga kommentarer: