söndag 2 juni 2013

Söndagkväll. Plutten sover i sin lilla stora säng. Jag hör klapprandet från tangentbordet. Stora Älsklingen pluggar. Jag ligger i soffan och smaskar hemgjord isglass. Skogsbärsmak, yummie! Det är engelska Antikrundan på tv. Tankarna vandrar tillbaka till slutet av 90-talet då jag tillbringade somrarna i Storbrittanien. Jag kan längta dit, mjölkflaskorna framför ytterdörren, en 99 varje dag, det roliga telefonsignalet som man ofta hör i tv-serier. Det är en tid sedan. Men det vore fint med en resa dit.





Helgen var intensiv men underbar. Grillunch med vänner igår. Stora Älsklingen fyllde ju år i fredags. Barnen sprang runt på gården men som tur fanns det ju många frivilliga barnvakter så att vi kunde äta vår grillade lax i lugn och ro. När molnen blev mörkare och regndropparna kom närmare flyttade vi upp till lägenheten. Tre barn, fyra vuxna, perfekt! Vi övade räkna med lilla E. Plutten och kompisen H målade får och hundar (hmmm...färgglada sträck!) på soffbordet, sedan blev det spontan middag med potatismos och ostkorv. Ingen behövdes trängas för vår kökssoffa är perfekt för sådana tillfällen. Mysigt var det, barnen var glada och busiga och jag kände äntligen ingen stress över att bjuda över vänner. Jag har kommit en bit på vägen och det är jag glad för.

Inga kommentarer: