söndag 24 mars 2013

Påskpyssel 2

Jag ligger sjuk i sängen sedan några dagar. Idag har jag lyckats ta mig till soffan men där somnade jag direkt. Jag hoppas innerligt att bli frisk snart. Plutten är nämligen lite trött på att leka endast med pappa och Stora Älsklingen är lite trött på att vara sjuksköterska, pappa och heltidspluggande student med massor tentor nästa vecka. Dessutom vill (måste?) jag redigera en artikel som ska publiceras senare i år samt sy byxor till Plutten. Svärmor gav mig jättefint nytt manchestertyg från 70-talet och det lär bli perfekta vårbyxor.

Hur som helst blev det lite påskpyssel innan flunsan fick tag i mig till slut.





Inspirerat av Skapligt enkelt gjorde vi påskkort till vänner och släkten.





Perfekt för en Plutt på 15 månader. Jag fick hjälpa till med näbben och fötterna.





Till slut fick Plutten släpper loss lite och resultatet blev denna fina blomsteräng. Nu längtar vi ännu mer efter lite sol och grönt.

2 kommentarer:

Hemkära Hanna sa...

Men din stackare! Hoppas att du blir frisk och kry snabbt nu då.

Queen of Kammebornia sa...

Så fina! Hoppas du mår bättre snart!!! Stor kram!