söndag 24 februari 2013

Söndagsverk

Idag kom min fina vän Jenny förbi och det blev återigen lite syjunta. Äntligen kunde vi också inviga min nya symaskin som jag fick i 30-års-present. Och vad den är bra! Jag längtar efter lite mer egentid så att man kan testa alla fina dekorsömnar och kanske brodera namn på plagg man sytt. Just nu är det så svårt att hitta tid för att sy överhuvudtaget. På kvällarna är jag så trött att jag nästan lägger mig samtidigt med Plutten. Jag orkar liksom inte mer efter en hel dag med full fart dygnet runt. Plutten behöver ju typ ingen sömn och så har det varit sedan han kommit till oss. Jag däremot är lite som en sengångare, jag behöver en lång startsträcka under dagen och jobbar på bra under sen eftermiddag och kvällen. Och då blir det lite problem helt enkelt. Men det kommer nog förhoppningsvis lättare när han blir äldre...

Hur som helst blev det ett par byxor till Lilla Älsklingen. Det var förresten svårt att ta en bild på dem medan han var vaken för då protesterade den nya ägaren vilt. Han ansåg nog att det var hans byxor och jag skulle ha ansökt om fototillstånd eller något sånt.



Tyget är en stuvbit på 20kr och kommer från Ohlssons Tyger.


Inga kommentarer: