tisdag 7 maj 2013

Fingrarna vill inte vara still

Det pirrar i magen och hela min kropp. Jag nynnar jämt en av våra favoritsånger här hemma: "Fingrarna vill inte sitta still, fingrarna vill göra som de vill..." Det kliar i fingrarna. Jag har virkat och sytt en hel de senaste dagarna. Kanske blir drömmen om en egen liten webbshop verklighet någon dag.





En av mina drömmar blev verklighet redan idag. Jag har blivit delägare till en kolonilott idag. Tillsammans med två vänner äger jag nu en odlingslott bara 5min från vår lägenhet. Vi tar över från en äldre dam som inte längre orkar att underhålla den. Där finns redan hallonbuskar och jordgubbar och med lite tur kan vi kanske skörda grönsaker till hösten. Det var så underbart att känna på den varma jorden idag. Nu längtar jag bara att sätta igång.

Åh, ljuva livet!

Inga kommentarer: