måndag 30 april 2012

"L'éssentiel est invisible pour les yeux."

"L'éssentiel est invisible pour les yeux." Det viktigaste är osynligt för ögonen. Denna frasen ur Antoine de Saint-Exupérys bok "Lille prinsen" har följt mig hela livet. Den bildar grundstenen i min livsfilosofi. Det är bara med hjärtat vi kan se ordentligt så lyssna på ditt hjärta och ha förtroende för det.

Idag hade min kära morfar fyllt 88 år. Han fattas mig oändligt även om lillplutten har fyllt tomrummet i mitt hjärta. Dagen till ära överraskade han oss med andra tanden.





("Pétit éléphant" by Hiyoko Imai for Poolga)

"L'éssentiel est invisible pour les yeux. Das Wesentliche ist für die Augen unsichtbar. Dieser Satz aus Antoine de Saint-Exupérys "Der kleine Prinz" begleitet mich schon ein Leben lang. Er bildet quasi einen Grundstein in meiner Lebensphilosophie. Man sieht nur mit dem Herzen gut, daher hör auf dein Herz und hab Vertrauen.

Heute wäre mein lieber Opa 88 Jahre alt geworden. Er fehlt mir so sehr, auch wenn unser kleiner Spatz das Loch im Herzen gefüllt hat. Zur Feier des Tages überraschte er uns heute mit seinem zweiten Zahn.

1 kommentar:

Maja-Stina sa...

Åh, saknaden efter dom äldre/kära är stor!

Men två tänder!? Tidigt! Vi letar efter Svens första varje dag. ;)