söndag 25 mars 2012

Tapetenwechsel

Det är dags för att renovera vår bostad. Flytten i höstas blev rätt hastig. En vecka innan lille F. kom till oss flyttade vi in. Jag älskar lägenheten men allt är väldigt gammaldags. Vi har diskuterat ett tag men originalköket från 1963 kommer flyttar ut. Det blir för dyrt att renovera det i samma stil och jag hatar att man inte kan flytta hyllplanen. Man får inte ens i oljeflaskor eller större paket mjöl eller socker. Snart kommer svärfar och då blir det första steget i renoveringen. Sedan ska det eventuellt också byggas vägg för att skaffa ett rum till. Vi har inte enats än om det blir F. rum eller arbetsrummet.
Upptäckte nyss denna tävling hos Emma. Det vore så underbart att vinna tapeter. Fina svantapeter i barnkammaren eller dessa grafiska mönster i arbetsrummet. Och så är det "Easy Up" som jag gillar extra mycket! :D

Ett litet smakprov kommer här:
 
  
(Bild lÃ¥nad frÃ¥n Eco Wallpaper)

Kanske har vi ju tur och vinna. Annars får det bli en tur till tapetaffären. Dit ska vi ändå för att köpa golv. :-)

3 kommentarer:

Emma - Från min sida sett sa...

Kul att du är med och tävlar och kul att du har hittat till mig:-) Hoppas att ni får det fint hemma i renoveringen, det är jobbigt under tiden, men åh så fint man får det när det är klart:-)

Kram Emma

krakri sa...

Tack för besöket! Som sagt har denna blogg legat i dvala men det kliar i fingrarna och jag kommer nog skriva mer igen. :-)

Längtar rätt mycket efter att sätta i gång med renoveringen men köket kommer jag inte göra denna gång. Då flyttar lilken och jag till farmor. Har lust att lära mig att kakla men det får bli en annan gång. Funkar inte med en bebis i närheten.

Vore kul att vinna men annars gäller väl tur i kärleken istället! :D

Kram, Constanze

Emma - Från min sida sett sa...

Tack för tipsen! Jag var med min syster till fyrispark i somras, de hade babyloppis där med en massa kläder!! Kram